5 lipca 2015

Bułki fitness


Zdrowe, domowe bułki fitness, z dużą ilością nasion. Jedne z moich ulubionych :D Polecam!
 

 Składniki: (na około 6-8 bułeczek)

 Ciasto:
 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
 100 g mąki orkiszowej typ 2000
 1 łyżeczka soli
 1 łyżeczka miodu
 2 łyżki otrębów pszennych
 3 łyżki ziaren słonecznika 
 1 łyżka siemienia lnianego
 1 łyżka sezamu
 1 łyżka pestek dyni
 15 g świeżych drożdży
 150 ml letniej maślanki

 Dodatkowo:
 ziarna do posypania bułek (słonecznik, dynia,siemię lniane, sezam itp.)
 woda do spryskania bułek


Przygotowanie:

Drożdże rozpuścić w małej ilości ciepłej wody ze szczyptą cukru oraz mąki. Dobrze wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce na 20 minut. Mąkę przesiać, dodać miód, sól, nasiona, otręby, rozczyn oraz mleko. Wyrobić rękami do uzyskania jednolitego, sprężystego ciasta. Ciasto umieścić w misce oprószonej mąką i przykryć ściereczką. Odstawić na około 1,5 godziny do podwojenia objętości. 

Po tym czasie ciasto krótko wyrobić i podzielić na około 6-8 równych części. Z każdej uformować trójkątną bułeczkę. Bułki przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i odstawić do napuszenia na około 60 minut. Napuszone bułki spryskać wodą i posypać ziarnami. Piec w 190 st.C około 20 minut do zarumienienia. Upieczone wyjąć i przestudzić. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly