20 lipca 2015

Owsianka z bananem i masłem orzechowym


 
Muszę się przyznać...jestem owsiankożercą ;) Owsiankę potrafię jeść przez cały tydzień! Poza tym, że świetnie smakuje, to jeszcze jest bardzo zdrowa. Udowodniono nawet, że jej regularne jedzenie zapewnia większą sprawność fizyczną i wytrzymałość. Zdrowa, sycącą, dodaję energii i dostarcza mnóstwo składników odżywczych. Można dodać do niej praktycznie wszystko: owoce, bakalie, czekoladę, twaróg itp. Ja proponuję dziś owsiankę z bananem i masłem orzechowym. Połączenie doskonałe! 
 
 
Składniki: (na 1 porcję)
 
1 szkl mleka
5 łyżek płatków owsianych
1 łyżka miodu (opcjonalnie, ja nie dodałam)
1 mały banan
1 łyżka masła orzechowego (zwykłego lub z kawałkami orzechów tzw. crunchy)
 
 
Przygotowanie:
 
Mleko przelać do garnuszka, wsypać do niego płatki owsiane. Gotować na małym ogniu do zmięknięcia płatków (około 5-10 minut). Po tym czasie zdjąć owsiankę z ognia i przykryć garnuszek pokrywką. Odstawić na 5 minut, by owsianka zgęstniała. Następnie dodać miód (opcjonalnie) i dobrze wymieszać. Tak przygotowaną owsiankę przelać do miseczki, podawać od razu z pokrojonym w plasterki bananem oraz masłem orzechowym. Smacznego!
 

4 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się Twój blog Justynko :-) Jakich używasz płatków, błyskawicznych czy górskich?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :-)
      A platkow uzywam roznie: raz blyskawicznych, raz gorskich. Zalezy ile mam czasu. Zarowno te jak i gorskie nadaja sie doskonale ;-) Pozdrawiam!

      Usuń

Printfriendly