12 września 2015

Ciastka pieczarki

 
Jak tylko zobaczyłam te ciastka w internecie wiedziałam, że muszę je zrobić! Wykonane są z mąki pszennej i ziemniaczanej, które sprawiają, że po upieczeniu "pieczarki" są niezwykle kruchutkie i delikatne. Nadadzą się świetnie jako przekąska podczas przyjęć, choć trzeba przyznać, że ich głównym atutem jest wygląd, a nie smak :).


Składniki: (na około 30 sztuk)

Ciasto:
100 g miękkiego masła
1 małe jajko
70 g cukru pudru
1/2 szkl mąki pszennej
1 szkl mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Dodatkowo:
kakao


Przygotowanie:

Ciasto: Miękkie masło krótko utrzeć z cukrem i jajkiem. Dodać przesiane mąki z sodą oczyszczoną i dobrze zmiksować. Z ciasta uformować kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Umieścić je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, w niedużych odległościach od siebie.

 Za pomocą gwintu butelki lub nakrętki, umoczonej wcześniej w suchych kakao robić wgniecenia w ciastkach, imitując pieczarki. Piec w 180 st.C przez około 10-15 minut. Upieczone "pieczarki" wyjąć z piekarnika i ostudzić na kratce. Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Pomysł świetny! Ale "emitowanie " pieczarek rozłożyło mnie na łopatki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eee... imitowanie raczej?

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł! zapisuje do ulubionych! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisz właśnie szamamy twoje rafaello :-) dzieci zachwycone. W tygodniu zrobię pieczarki http://naszrodzinnyzakatek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka wyglądają jak prawdziwe pieczarki. Ja się wkręciłam :) W wolnej chwili też takie zrobię

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ! Super ! Super! Muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw sałatkowy tort a teraz pieczarki na podwieczorek :) to będzie wesoła sobota :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie sobie. W smaku jak dla mnie suchawe ale domownikom b.smakowały. Fajne w nich jest to, że mają super konsystencje po upieczeniu. Ale pieczarki trzeba układać w większych odstępach. Ja dodałam jeszcze aromatu wanilinowego bo tak to chyba byłyby mączne w smaku. Ogólnie 2,5/5

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, chętnie zrobię takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czemu,ale wyszły okropnie gorzkie.Kiedyś już z jakiegoś przepisu też mi takie gorzkie wyszły,ale nie znam powodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ciastka mają to do siebie, ze lepiej wyglądają niz smakują, ale żeby wyszły gorzkie...chm nie wiem co może być przyczyną :/

      Usuń
    2. W smaku byłyby dobre,dodałam ekstrakt waniliowy,są kruche,ale ta okropna goryczka.Nie da się ich jeść.NIe jedne ciastka już zrobiłam i drugi raz ta gorycz.Soda..??

      Usuń
    3. Możliwe... następnym razem proszę spróbować z mniejszą ilością sody i wyrównać mąki do takiej samej ilości--> 3/4 szkl (zarówno pszennej jak i ziemniaczanej). Powinno być lepiej ;) Pozdrawiam!
      Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Nie mam pomysłu co może powodować goryczkę, ale jeśli to soda, to można by dodać łyżkę octu. Być może cała soda nie przereagowała, nie "przejadła się" z resztą i jest wyczuwalna. Łyżka octu nie będzie wyczuwalna w cieście, a spowoduje szybszą reakcję sody (soda reaguje w środowisku kwaśnym) i być może całkowite jej rozłożenie się w cieście.

      Może też być sok z cytryny zamiast octu.

      Usuń
  10. Trzeba dodać łyżke soku z cytryny zabija smak sody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nawet nie był smak sody,tylko straszna gorycz,nie dało się tego zjeść.

      Usuń
  11. witam goryczke moze dac maka kukurydziana jak jest kiepskiej jakosci lub za dlugo lezy, lepiej uzyc tylko maki pszennej i ziemniaczanej

    OdpowiedzUsuń
  12. mi wyszly splaszczone, nie przypominaly pieczarki a opony i alusami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Justyna!Kolejny rewelacyjny pomył! Moje wyszły prawie takie, jak na zdjęciach powyżej, ale przyznam, że dodałam sok, skórkę z cytryny oraz szczyptę soli. Doradzam rozsądne dozowanie sody (lepiej mniej, niż więcej), bo ciasteczka tracą swoją atrakcyjną formę...

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekłam wielokrotnie ale to soda podobno powoduje tą goryczkę, no jest wyczuwalna. Ciekawe jaki byłby efekt z proszkiem do pieczenia. W innych przepisach w których jest zastosowanie sody efekt goryczy likwiduje coś mlecznego np śmietana lub jogurt wśród składników, no ale tu tego nie ma.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly