14 września 2015

Tradycyjne bułki pszenne

 
Tradycyjne bułeczki wypiekane z mąki pszennej. Mięciutkie w środku, chrupiące z zewnątrz. Takie same, jakie kupowałam w piekarni jeszcze kilka lat temu ;) Serdecznie polecam upiec z samego rana na śniadanko! 
Jak można zauważyć na zdjęciu powyżej, udało mi się uchwycić poranne promyczki słońca, które pięknie oświetliły bułeczki ;).
 
 
Składniki: (na 10 bułeczek)
 
7 g suchych drożdży lub 14 g drożdży świeżych
1 kopiasta łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
200 ml letniego mleka
500 g mąki pszennej
1 jajko
20 g miękkiego masła
 
 
Przygotowanie: 
 
Suche drożdże wymieszać z mąką, solą oraz cukrem (ze świeżymi najpierw zrobić rozczyn!). Dodać pozostałe składniki i wyrobić mikserem z końcówkami do ciasta drożdżowego do uzyskania jednolitego, sprężystego i gładkiego ciasta. Przykryć ściereczką i odstawić na 60-90 minut do wyrośnięcia.
 
Po tym czasie ciasto podzielić na 10 równych części. Z każdej uformować okrągłą bułeczkę, oprószyć mąką. Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawić na 30-40 minut do napuszenia. Za pomocą ostrego noża naciąć bułeczki tworząc przedziałek.

 
Piec w piekarniku nagrzanym do 190 st.C przez około 15 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego!
 
Jeśli masz problemy z ciastem drożdżowym polecam przeczytać tę notkę.

38 komentarzy:

  1. Hej! Zaglądnęłam tu w końcu, bo obserwuję xD Tym razem skusiły mnie bułki... :D Bo sama chcę upiec jakieś pieczywko. Jak na razie piekłam pitę, chałkę i tortille. Szczerze, mówiąc nie wiedziałam, że to ty! Haha :D Przecież praktycznie się znamy xD Ja też lubię gotować i pichcić w kuchni, założyłam nawet kiedyś bloga, ale zostałam zmuszona do usunięcia, bo prowadzę czytadło fantasy i nie miałam na to niestety czasu :( ale nadal sobie gotuję. Może wypróbuję twój przepisik ;) Bardzo fajne zdjątka i opisy, nie jest monotonnie :D To weny twórczej pod każdym względem! :D Do następnego ;)
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super bułeczki! ;)

    Czy jeśli nie mam tego specjalnego haka do wyrabiania ciasta drożdżowego to ręcznie wyrabiać mogę, tak? ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie -> http://motylkowakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej :-D Recznie tez mozna. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Witam, chcę wlasnie upiec te bułeczki, mam suche drozdze (opakowanie 2g - pisze ze to na 500 g mąki) ile mam ich użyć? 7g czy 2g ?
    Dziekuje
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze w przepisie ;-) 7 g. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. nie jestem mocna w kucharzeniu , ale kiedy ujrzałam jak pewien niezbyt czysty pan maca bułki w sklepie ,postanowiłam że będę sama piekła ,dlatego cieszę się że trafiłam własnie tutaj ,przepis jest łatwy i przejrzysty ,myślę że sobie poradzę ,dziękuję .

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam ciasto 😊 czekam aż wyrośnie i będę piec 😊 Uwielbiam tu zaglądać 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, by wszystko poszło zgodnie z planem ;) Pozdrawiam! <3

      Usuń
    2. Wszystko poszło zgodnie z planem 😁 mąż i synek bardzo zadowoleni, strasznie smakowało 😊 nie mam teraz innego wyjścia jak piec im bułki 😊 pozdrawiam!

      Usuń
    3. To się cieszę :) Życzę smacznego! <3

      Usuń
  6. w weekend spróbuję. mam nadzieję, że się udadzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam jakiego typu mąki pszennej do tych super bułeczek? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolnie, 450, 550, 650, mozna tortową, chlebową, byleby pszenna :)

      Usuń
  9. a jakie będą na drugi dzień? bo te bułki śniadaniowe które dotąd piekłam na drugi dzień były kamienne... traciły całą puszystość i robiły się gnioty... mój chleb zawsze był smaczny nawet po 3 dniach nie tracił walorów a do bułek się zraziłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Jak to pieczywo najlepsze w dniu upieczenia, choć te bułki na drugi dzień są nadal smaczne (pod warunkiem, że dobrze je przygotujemy- wyrabianie, wyrastanie, pieczenie....).
      Tu moja mała rada, gdy pieczywo (zarówno kupne jak i domowe) robi się czerstwe, suche i niesmaczne---> wystarczy wstawić je na chwilkę do mikrofalówki- odzyskują świeżość. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Najlepsze,beda jesli rozgrzejesz piekarnik do 200oC a potem zmoczysz bulki pod kranem i wsadzisz do piekarnika na okolo 5 minut. Beda jak swiezo pieczone.

      Usuń
  10. Wyszły super! Przepis zostaje w moim notesie ��

    OdpowiedzUsuń
  11. Stukrotne dzieki... wyszly rewelacyjnie...beda krolowac na naszym stole czesto..pozdrowiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie ogromnie! SMACZNEGO życzę 👌👌👌😉

      Usuń
    2. Wyszły super :-) mój 16sto miesięczny synek już zjadł 2, bardzo smaczne <3

      Usuń
  12. Bułeczki już uformowane, czekam, az trochę wyrosną i do piekarnika. Zobaczymy czy mi wyjdą :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudne. Rano robiłam i teraz wieczorem znowu robię. <3

      Usuń
    2. No i pięknie!! Udanego wypiekania 😙👌

      Usuń
  13. Wygladaja cudnie-kusza bardzo. A czy mozna przygotowac ciasto np. wieczorem a upiec rano?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można :)
      Wtedy ciasto należy wyrobić wieczorem, pozostawić w misce przykrywając folią spożywczą i wstawić do lodówki. Rano wyjąć, krótko wyrobić , uformować w bułeczki i odstawić do napuszenia (tutaj może potrwać do nieco dłużej niż w przepisie, gdyż ciasto jest zimne). Później upiec i gotowe ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Wyszly super chyba beda często goscic na naszym stole- dziekuje za podpowiedź :)

      Usuń
  14. Takeigo przepisu szukam od dawna! Dzisiaj biorę się za pieczenie i sprawdzę czy mi też wyjdą tak cudowne :) Szukam przepisu żeby zrobić najlepsze burgery we Wrocławiu takie jak w ROAD American Restaurant! Jeżeli jesteś ciekawa jak wyglądają kliknij tutaj!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly