24 stycznia 2016

Obłędnie czekoladowe mufffiny z kawałkami czekolady

 
Słodycz czekolady dominuje tu nad wszystkim! Jest jej od groma, a na dodatek w kilku rodzajach- biała, mleczna i gorzka. Muffiny są mięciutkie, słodkie i MEGA czekoladowe. Dodatek jogurtu naturalnego nadaję im lekkości i sprawia, że są jeszcze bardziej delikatne. Polecam! ;)
 

Składniki: (na ok. 12 sztuk)
 
Ciasto:
2 jajka
1/2 szkl oleju rzepakowego
6 łyżek jogurtu naturalnego
1,5 szkl mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki kakao
szczypta soli
3/4 szkl cukru
 
Dodatkowo:
80 g mlecznej czekolady
80 g gorzkiej czekolady
80 g białej czekolady
 
 
Przygotowanie:
 
Ciasto: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej! Czekolady drobno posiekać, wymieszać. Mąkę, kakao, sól, cukier i proszek do pieczenia również wymieszać. W innym naczyniu połączyć ze sobą jajka, olej i jogurt. Mokre składniki dodać do suchych i krótko wymieszać łyżką do połączenia, dodając pod koniec 3/4 posiekanych czekolad.
 
 
Masę przelać do papilotek do ich ¾ wysokości. Do każdej wcisnąć po kilka kawałków pozostałej czekolady. Piec w 180 st.C przez ok. 20 minut. Po tym czasie muffiny wyjąć z piekarnika i pozostawić do wystudzenia na kratce. Smacznego!
 

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam uwielbiam... tego bloga;D ! tu wszystko jest takie "łatwe" do zrobienia i takie pyszne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masa powinna wyjść taka gęsta? U mnie jak bardzo gesty budyn

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak :-) Taka powinna być. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Skusiłam się i upiekłam i muszę przyznać , że faktycznie wyszły obłędne! Najlepsze czekoladowe muffiny jakie udało mi się upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam metalową formę. Czy mam ją czyms posmarować??

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyłożyć papilotkami lub wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Pozdrawiam! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly