31 marca 2016

Banana Bread, czyli Chlebek bananowy


Nie jestem zwolenniczką słodkich chlebów, tym bardziej z bananami, ale muszę przyznać, że ten jest wyjątkowy! Nie za słodki, raczej ciężki, z wyczuwalną nutą bananów. Ja chlebek, a można nawet powiedzieć bananowe ciasto, upiekłam w zdrowszej wersji- z mąki pszennej pełnoziarnistej. Naprawdę polecam wypróbować! :)

 
Składniki:
 
300 g mocno dojrzałych bananów (ok. 3 sztuk)
240 g mąki pszennej (w wersji zdrowszej- mąka pszenna pełnoziarnista)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
3 duże jajka oczyszczonej
 150 g jogurtu naturalnego
4 łyżki płynnego miodu
 garść orzechów włoskich

 
Przygotowanie:
 
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej! Mąkę, proszek do pieczenia, sodę oraz orzechy wymieszać w misce. Banany rozgnieść widelcem na papkę, a następnie połączyć z miodem, jogurtem i roztrzepanymi jajkami. Dodać suche składniki i krótko wymieszać do połączenia.
 
 
Piekarnik rozgrzać do 160 st.C. Małą keksówkę o wymiarach 10x20 cm wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Bananową masę przełożyć do formy, wyrównać. Piec przez ok. 60 minut do zarumienienia, do tzw. suchego patyczka. Upieczony chlebek wyjąć z piekarnika, a następnie z formy i odstawić na kratkę do studzenia. Smacznego!
 
Inspiracja/ źródło:  klik

6 komentarzy:

  1. Mąka żytnia lub kukurydziana tez może być?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam! Czuję że to czas wrócić!
    Do kremu z awokado.. Mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebek na słodko? Uwielbiam! Dawniej często robiłem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co sądzisz o tym, aby pomieszać mąkę owsianą z pszenną pełnoziarnistą? mogłoby być? :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly