9 kwietnia 2016

Knedle z truskawkami

 
Najlepsze knedle robi moja babcia! Gdy byłam mała, zajadałam się nimi bez opamiętania. Wyglądało to mniej więcej tak: kilkanaście dużych knedli polanych stopionym, złocistym masełkiem, obficie posypanych cukrem z cynamonem, które ja- mała dziewczynka z ogromnym apetytem  zajadałam... ;) Polecam!
 
 
Składniki: (na ok. 40 sztuk)
 
Ciasto:
500 g ugotowanych ziemniaków
1 jajko
100 g mąki pszennej
30 g mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru pudru
 
Dodatkowo:
ok. 40 truskawek
woda do gotowania
1 łyżka oleju rzepakowego
jogurt, stopione masełko, cukier do podania
 

Przygotowanie:

Ciasto: Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę, dodać do nich pozostałe składniki i dobrze wyrobić rękami do uzyskania zwartej masy. Odrywać kawałeczki, spłaszczać w oprószonych mąką dłoniach i na środek każdej kłaść truskawkę. Uformować w zgrabne kuleczki.

 
Do osolonej, wrzącej wody wrzucać po kilka knedli. Delikatnie wymieszać, by się nie posklejały ze sobą. Gotować kilka minut do wypłynięcia. Następnie odcedzić i przełożyć na talerz. Podawać na ciepło, np. z jogurtem, stopionym masełkiem i cukrem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Definitywnie smak dzieciństwa :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ostatnio za mną chodzą knedle...

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly