18 maja 2016

Chleb Ziarenko (odmieniający życie)

 
Ten chleb robi ogromną furorę w sieci. Pojawia się na wielu kulinarnych blogach i nie tylko. Autorem przepis jest Sarah z bloga  'My new roots'. Chlebek jest inny niż wszystkie, gdyż (jak już zapewne zauważyliście) w jego składzie nie ma mąki, czy drożdży, są jedynie nasiona połączone babką płesznik. Ja niestety nie potrafiłam kupić babki płesznik, dlatego zastąpiłam ją mielonym siemieniem lnianym, dostępnym w wielu polskich sklepach.  Chleb piekłam już dwa razy. Za pierwszym razem nie wyszedł idealny- podczas krojenia strasznie się kruszył. Po kilku miesiącach postanowiłam spróbować raz jeszcze. Tym razem wyszedł tak, jak powinien! Ciężki, zwarty i naprawdę sycący. Już jedna kromka daje uczucie sytości na długi czas! Ten chlebek dobrze wpływa na nasze jelita, gdyż zawiera dużo błonnika wspomagającego trawienie. I tutaj od razu moja wskazówka dla Was- chlebek należy kroić po całkowitym wystudzeniu. W innym wypadku będzie się kruszyć. Polecam! ;)

  
Składniki:
 
135 g ziaren słonecznika
90 g siemienia lnianego
65 g orzechów laskowych, włoskich lub migdałów (ze skórką lub bez)
145 g płatków owsianych, zwykłych
4 łyżki nasion babki płesznik (zastąpiłam mielonym siemieniem lnianym)
1 łyżeczka soli
2 łyżki nasion chia
1 łyżka syropu klonowego (lub płynnego miodu)
3 łyżki roztopionego oleju kokosowego (można zastąpić roślinnym)
350 ml wody

 
Przygotowanie:
 
W misce wymieszać suche składniki: słonecznik, siemię lniane, orzechy, płatki, nasiona babki płesznik, sól i chia. 
 
 
W innym naczyniu wymieszać składniki mokre: syrop, olej i wodę.
 
Zawartości obydwu misek połączyć ze sobą. Powstałą, klejącą "papkę" przełożyć do keksówki o wymiarach 10x20 cm wysmarowanej masłem. Wyrównać i dobrze podociskać. Formę z masą przykryć folią spożywczą i odstawić w temperaturze pokojowej na minimum 2 godziny (max. 24h) Ja zostawiłam na całą noc.
 
 
Po tym czasie piekarnik nagrzać do 175 st.C. Wstawić chlebek. Piec przez 20 minut, po czym wyjąć z keksówki i piec jeszcze przez ok. 40 minut. Chlebek jest upieczony, gdy uderzony od spodu wyda głuchy odgłos. Wyjąć z piekarnika i przenieść na kratkę do studzenia. Kroić, gdy ostygnie. Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly