19 maja 2016

Ciasto Śnieżny puch



Ciasto, które od jakiegoś czasu szaleje w sieci. Słysząc wiele dobrych opinii, postanowiła, że i ja wypróbuję to ciasto. Nie zawiodłam się! Lekka, serowa pianka na herbatnikach przykryta kokosową posypką smakuje naprawdę rewelacyjnie. Najbardziej Śnieżny puch zasmakował mojemu Tacie, który uwielbia wszystko, co ma w sobie kokos ;) Serdecznie polecam Wam ten przepis. Jest banalnie prosty, a w dodatku bez pieczenia.

   
Składniki: (na blaszkę 24x24 cm)

Spód:
ok. 200 g herbatników

Śnieżny puch:
500 g twarogu sernikowego, zmielonego (może być z wiaderka)
3 łyżki cukru pudru
2 Śnieżki (bita śmietana w proszku)
1 szkl mleka
2 galaretki (u mnie agrestowe, mogą być również cytrynowe)
500 ml wrzącej wody

Kokosowa posypka:
6 łyżek wiórek kokosowych
1 duża łyżka masła
1 łyżka cukru


Przygotowanie:

Spód: Blaszkę o wymiarach 24x24 cm (lub mniejszą- wtedy ciasto będzie jeszcze wyższe!) wyłożyć folią aluminiową. Na dnie poukładać herbatniki.

Śnieżny puch: Galaretki rozpuścić w 500 ml wrzącej wodzie, odstawić do wystudzenia.
Śnieżki zalać mlekiem i ubijać kilka minut, do uzyskania gęstej i puszystej bitej śmietany. Następnie dodać do niej cukier puder oraz zmielony ser, krótko zmiksować. Wystudzoną galaretkę strumyczkiem wlewać do masy, ciągle miksując, aż składniki się połączą. Masę śmietanowo-serową wylać na herbatniki. Schłodzić w lodówce.

W międzyczasie przygotować kokosową posypkę: Masełko stopić w garnuszku, dodać cukier oraz wiórki kokosowe i smażyć kilka minut, aż kokos się zarumieni. Ważne, by nieustannie mieszać, by wiórki się nie przypaliły.

Ostudzoną posypką kokosową posypać Śnieżny puch.

Inspiracja/źródło: klik

95 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda, przepis zapisałam do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie bielusieńkie :) super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, spróbuję kiedyś je zrobić. Znając mnie, coś mi nie wyjdzie, no ale do odważnych świat należy:)

    MÓJ BLOG ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zamiast posypki kokosowej mogę dać inną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie :-)
      Ciasto mozna posypac starta czekolada, posiekanymi orzechami/migdalami czy oproszyc kakao. Pelna dowolnosc :-) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Mimo słusznego wieku nie jestem biegłą kucharką i dotąd omijałam tego typu przepisy, bo dla mnie wystudzona galaretka jest sztywna i zawsze jak czytałam że wystudzić a potem wlać to z braku zrozumienia nie próbowałam :) Ale ten przepis tak mnie kusi że postanowiłam zapytać: jak to jest ztą wystudzoną galaretką czy ona ciągle jest lejąca ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest lejaca. Wystudzoną galaretkę nalezy wlac do masy serowej, gdy jest jeszcze plynna (nie calkowicie stezala). Ja zawsze po rozpuszczeniu galaretki czekam, az sie wystudzi, nastepnie wkladam na jakies 15-20 min. do lodowki i dopiero wtedy miksuje z masa serowa. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Przepis mnie bardzo zainteresował i mam jedno pytanie. Chcę użyć prawdziwej śmietanki kremówki a nie tej z proszku. Ile ml powinnam użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Około 350 ml. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja rowniez mam pytanie czy ta kremowke ubic ? I wtedy czy jest jeszcze potrzebne mleko ? Czy wystarczy ubita kremowka cukier puder i twarog z wiaderka ? No I dalej jak with przepisie ... ? Juz najchetniej bym go zrobila :)

      Usuń
    3. Kremówkę należy ubić, a mleko pominąć :-) Dalej postępować jak w przepisie. Pozdrawiam i życzę smacznego! ;-)

      Usuń
  7. Czy wlewajac na herbatniki masa jest rzadka bo wlasnie robilam i taka mi wyszla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :-) Masa jest rzadka. Prosze sie nie przejmowac. Tak ma byc ;-) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Bardzo dobry przepis. Ciasto robi się szybko, jest pyszne i lekkie i na dodatek efektownie wygląda. Szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Dziękuję za opinie :-) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Fajny pomysł na nazwę bloga, a zdjęcia to po prostu cud miód :)
    Pozdrawiam
    http://kreatywnatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy zamiast kokosu co mozna dac np platki migdalow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) Będzie równie smacznie! Polecam je podprażyć na suchej patelni. Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli :)

      Usuń
  11. Czy zamiast masła można użyć oleju kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo ..u mnie w domu często gości bardzo podobny "puch". Jakims cudem bardzo szybko znika ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. czy można na wierzch położyć truskawki i zalać galaretką?

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiscie, ale dopiero, gdy sniezny puch stezeje :-) Bedzie pysznie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mozna ta masa przesmarowac biszkopt na tort?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Bedzie to bardzo trudne, gdyz masa jest bardzo zadka. Wiec raczej nie polecam :-) Chyba, zelekko tezejaca mase wylac na biszkopt w tortownicy :-) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Z gory przepraszam za ortografie :-) Pisze z telefonu

      Usuń
  16. Ciasto rewelacja! Wyszło przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto rewelacja! Wyszło przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  18. A jak zrobić masę z serkiem mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy twarog sernikowy zamienic na serek mascarpone. Dalej jak postepowac jak w przepisie ;-) Pozdrawiam!

      Usuń
  19. Witam. Można wiedzieć jaki konkretnie został użyty ser z wiadereczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna uzyc dowolnie. Jesli uzyjemy tego z kostki, najpierw nalezy go zmielic. Jesli tego z wiaderka to juz bez mielenia. Polecam ser z wiaderka z Biedronki :-) Jest dosyc tani i ma dobry sklad. Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Wygląda smakowicie. Już siedzi w lodówce i nie możemy sie doczekać.:-D Ile mniej więcej ciasto powinno się chłodzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć. Najlepiej całą noc, ale myślę, że po 2 godzinkach powinno być okey ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Czy na kilogram twarogu należy użyć 4 galaretek? A i czy dodawać śmietan-fix, żeby kremówka na pewno stężniała (robię z kremówki)? z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :-) Wystarcza 4 galaretki. Smietane kremowke dobrze ubic, wtedy smietan-fix mozna pominac. Pozdrawiam! ;-)

      Usuń
  22. ciasto mona zrobić na biszkopcie? biszkopt się nie rozpłynie pod mokrą masą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale wydaje mi się, ze może naziemna masa. Polecam jednak herbatniki :) Opcjonalnie można upiec kruchy spód i na nim zrobić Śnieżny Puch :) Pozdrawiam!

      Usuń
  23. wyszło troche zielonkawe przez ta galaretkę, zrobiłam coś źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :) Mój Śnieżny Puch również był zielonkawy, bo użyłam agrestowej galaretki :) Z cytrynową ciasto pozostaje białe ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Pyszne ciasto, takie delikatne i puszyste. Zrobię je jeszcze nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo smaczne, proste i tanie ciasto.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyszło przepyszne! :3 Serdecznie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. Życzę smacznego! Pozdrawiam :)

      Usuń
  27. Witam a jak przygotować posypke z orzechów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy wiórki kokosowe zastąpić taką samą ilością orzechów. Dalej postępować jak w przepisie ;)

      Usuń
  28. A na kg sera z biedronki waniliowego jaka blaszka i ile czego dać pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na w kg sera należy podwoić wszystkie składniki :) Zrobić po prostu z podwójnej porcji i użyć większej blaszki, np. 35×25 cm :)

      Usuń
  29. Witam kiedy ciasto posypać posypką jak już jest po nocy w lodówce?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie... najlepiej posypać, gdy śnieżny puch lekko stężeje :) Wtedy znowu do lodówki, by ciacho calkowicie stezalo. Posypka kokosowa po nocy spędzonej w lodówce nadal będzie chrupiąca ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  30. z jakiej firmy najlepiej użyć śnieżki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z firmy Gellwe, Śnieżki sa są dostępne w Biedronce :)

      Usuń
  31. Ciekawi mnie czy herbatniki odchodzą od masy? i czy nie są twarde ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Herbatniki nie odchodzą od masy. Po kilku godzinach w lodówce miękną :)

      Usuń
  32. Dorota Rybicka-Michalkiewicz5 listopada 2016 16:18

    Witam,ja zamiast Śnieżek (zapomniałam kupić) użyłam 300ml śmietany 30%+1 śmietan-fix i ubilam na sztywno. I znalazłam całkiem przypadkiem galaretkę o smaku Pinacolady(po rozpuszczenie w gorącej wodzie wygląda jak mleko) i wyszlo SUPER SMACZNE i krystalicznie białe:) Wlasnie zrobilam wczoraj :)Dziekuje za przepis:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny przykład na wykorzystanie produktów dostępnych w domu :) Bardzo się cieszę, ze ciasto smakowało. Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam! <3

      Usuń
  33. Czy można zrobić masę serową z żelatyną zamiast galaretkę? Jeśli tak ile żelatyny w jakiej ilości wody rozpuścić?.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Dałabym około 2 łyżki żelatyny, którą zalałabym 50 ml zimnej wody i podgrzała do rozpuszczenia. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Zrobiłam z cytrynowymi galaretkami i za mocno przebija mi ich smak. Czy wyszłoby gdybym dała tylko 1 galaretkę? Ewentualnie gdyby zamiast galaretek dać wspomniane 2 łyżki żelatyny, to czy nie trzeba dodatkowo dodać jeszcze jakiegoś cukru pudru, cukru waniliowego, soku z cytryny - czegokolwiek, żeby podkręcić trochę smak i dać więcej słodyczy w smaku?

      Usuń
    3. Myślę, że z jedną galaretką rozpuszczoną w 250 ml wody dało by radę, choć masa mogłaby nie być wystarczająco sztywna.
      Co do żelatyny... Tak jak pisałam powyżej (około 2 łyżki rozpuścić w 50 ml wody) i jak najbardziej można wtedy dodać kilka łyżek soku z cytryny lub dodatkowy cukier. To kwestia indywidualna- najlepiej próbować i "wzbogacać" masę serową, aż będzie nam smakować ;)

      Polecam również spróbować z galaretkami agrestownymi. Wydaje mi się, że nie będą tak dominować jak te cytrynowe.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  34. Witam, czy przygotowując ciasto z 1kg twarogu, użyć 4 śnieżek i 4 galaretek rozpuszczonych w 1 litrze wody?, stawiam swoje pierwsze kroki w kuchni i boję się że tej masy wyjdzie za dużo nawet na dużą blaszkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak Pani napisała :) Powinno być Ok! Pozdrawiam ;)

      Usuń
  35. Hej, jakich użyć herbatników? Takich al'a BeBe? Bede robic ciasto w tortownicy , wiec mam jej pokruszyć czy jak? Dzieki z a odp :)

    OdpowiedzUsuń
  36. witam na 1kg sera ile użyć śmietany i jakiej bo galaretek 4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Wystarczy zrobić z podwójnej porcji: 4 śnieżki, 4 galaretki rozpuszczone w 1 litrze wody, 2 szkl mleka i 6 łyżek cukru pudru :)

      Usuń
    2. Jeśli chce Pani zrobić ciasto ze zwykłej śmietanki a nie Śnieżki to na 1 kg sera należy użyć ok. 700 ml śmietanki kremówki 30-36% i pominąć wtedy mleko. Śmietankę ubić na sztywno :)

      Usuń
  37. Biorę się za ciachoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło ekstra. Robiłam z podwojnej porcji. Polec piankowe takie, lekko kwaskowe, super na lato będzie z sosem owocowym. Dziękuję :-*

      Usuń
  38. czy śnieżny puch musi stać w lodówce

    OdpowiedzUsuń
  39. Sprawdziłam��, bardzo smaczny tylko nie wyszedł mi śnieżnobiały... A i wskazówka dla czasem mało myślących jak ja ��. Jak zostawicie podsmażone wiórki w garnuszku, który dobrze trzyma ciepło, to wierzcie mi - zbrązowieją za bardzo ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak... na wiórki trzeba uważać ;)

      Usuń
  40. Też polecam - pychotka. Na herbatniki położyłam brzoskwinie z puszki. Smakowało wszystkim wyśmienicie. jeszcze myślę o tym, aby zamiast brzoskwiń dać truskawki, ale w ten sposób: trochę sera truskawki i pozostałą część sera wlać. Czekam na świeże truskawki. Życzę smacznego i gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł!!
      Ojj ja też już tęsknię za świeżymi truskawkami 💜😙

      Usuń
  41. Witam a ja sie pomylilam i dodalam galaretke do ubitej juz smietany a potem smietane połączoną z galaretka dodałam do sera i boje sie ze mi nie wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli masa sie nie zwarzyla to powinno być w porządku :)

      Usuń
  42. Witam:) czy można zrobić z serka homogenizowanego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można :)
      Spokojnych świąt!

      Usuń
  43. Czy zamiast śmietanki śnieżki można użyć śmietany 36% ? A czy po dodaniu tej galaretki nie zmieni się kolor masy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, można użyć śmietany 36%, proszę przeczytać powyższe komentarze- była już o tym mowa. Po dodaniu galaretki masa minimalnie zmienia kolor. W przypadku agrestowej będzie to leciutki zielony. Pozdrawiam!

      Usuń
  44. Mi nie smakuje, za bardzo cytrynowy smak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować z innym smakiem galaretki. Może agrestowa albo wiśniowa ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  45. ja zamiast uzywac Sniezki (dla mnie niedostepna ) uzywam Ramy , specjalna do ciast i ubijania , smakuje pdobnie jak ubita smietana, z ta roznica , ze ma mniej kalorii, ach jeszcze jedno do autorki bloga : piszemy rzadko !!!, to tak na przyszlosc ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. A ile składników na dużą blachę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zrobić z 1,5 porcji składników :)

      Usuń

Printfriendly