20 czerwca 2016

Deser Cini Minis z malinami

 
Deser powstał dosyć przypadkowo. Zalegały mi w domu batoniki Cini Minis, a w zamrażalniku było jeszcze trochę malin. Maliny odmroziłam, zmiksowałam na puree. Batoniki pokruszyłam, a do tego wszystkiego ubiłam troszkę kremówki z mascarpone i powstał pyszny deserek! Gorąco polecam wypróbować ;)
Przypominam również, że jeszcze tylko dzisiaj do północy czekam na Wasze zgłoszenia konkursowe. Po tym czasie wybiorę czwórkę szczęśliwców ;)


Składniki: (na 2 porcje)

Krem z białej czekolady:
150 g serka mascarpone
150 g śmietany kremówki 30%
80 g białej czekolady

Mus malinowy:
200 g malin
2 łyżki cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny

Dodatkowo:
2 batony Cini Minis


Przygotowanie:

Krem z białej czekolady: Czekoladę posiekać, przełożyć do metalowej lub szklanej miski i rozpuścić w kąpieli wodnej. Wystudzić. Śmietankę kremówkę ubić na sztywno, dodając pod koniec serek mascarpone oraz przestudzoną czekoladę, zmiksować do połączenia.


Mus malinowy: Maliny zmiksować z cukrem pudrem i sokiem z cytryny do powstania gęstego musu. Batoniki Cini Minis pokruszyć i umieścić na dnie dwóch szklanek lub pucharków (odkładając na bok 1-2 łyżki do dekoracji). Na to wyłożyć kolejno: krem z białej czekolady, mus malinowy i resztę kremu. Wierzch deserków posypać pozostawionymi Cini Minis. Desery schłodzić godzinkę w lodówce. Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly