13 lipca 2016

Ciasto Ferrero Rocher

 
Ten przepis przysłała na konkurs Pani Dominika S. Bardzo mnie zaciekawił, więc postanowiłam nagrodzić go II miejscem. Tak jak obiecałam, wszystkie zwycięskie przepisy konkursu „Słodko, Oryginalnie i Urodzinowo” osobiście przetestuję i opublikuję na Nastoletnich. Dzisiaj przyszedł czas właśnie na Ciasto Ferrero Rocher. Co tu dużo pisać... warte jest zachodu! Źródłem przepisu jest blog Moje Wypieki. Ja niestety (przyznam się :D) zapomniałam o polewie czekoladowej, ale myślę, że nie wpłynęło to jakoś bardzo na smak ciasta. Pani Dominice jeszcze raz gratuluję, a Was zapraszam do wypróbowania tego przepisu.
 
 
Składniki: (na blaszkę o wymiarach 25x40 cm)
 
Biszkopt czekoladowo-orzechowy:
8 jajek
180 g cukru
120 g mąki pszennej tortowej
40 g kakao
200 g orzechów laskowych (dałam mniej)
½ łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
 
Krem Ferrero Rocher:
400 g serka mascarpone
400 g Nutelli
100 g mlecznej czekolady, posiekanej
½ szkl drobno posiekanych orzechów laskowych (dałam mniej)
 
Krem śmietankowy:
500 ml śmietanki kremówki 36%
100 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
 
Poncz:
1/2 szkl likieru karmelowego lub orzechowego
1/4 szkl wody
 
Polewa czekoladowa:
100 g mlecznej czekolady
100 ml śmietanki kremówki 36%
1,5 łyżeczki miodu
 
Dodatkowo:
250 ml śmietanki 36%
1,5 łyżki cukru pudru
 
 
Przygotowanie:
 
Piekarnik rozgrzać do 160 st.C.

Biszkopt czekoladowo-orzechowy: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej! Orzechy zmielić dwukrotnie. Dodać do nich przesianą mąkę, kakao i proszek do pieczenia, wymieszać.
 
Białka oddzielić od żółtek. Do białek dodać sól i ubić na sztywną pianę. Stopniowo dodawać cukier, cały czas miksując na średnich obrotach miksera. Następnie dodawać po kolei żółtka, miksować. Na koniec wsypać wymieszane suche składniki i bardzo delikatnie wmieszać je do piany.
 
Tak przygotowane ciasto przelać do blaszki o wymiarach 25x40 wyłożonej papierem. Piec w 160 st.C przez ok. 40-45 minut do tzw. suchego patyczka. Upieczony biszkopt wyjąć i pozostawić do wystudzenia. Następnie przekroić wzdłuż na dwa równe blaty.
 
Krem Ferrero Rocher: Posiekaną czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzić. Do letniej dodać serek mascarpone, Nutellę oraz posiekane orzeszki, dobrze zmiksować. Masę odstawić do lodówki do lekkiego zgęstnienia.
 
 
Krem śmietankowy: Śmietankę kremówkę ubić mikserem na sztywno, dodając pod koniec cukier puder oraz serek mascarpone. Połączyć na wolnych obrotach miksera.

Poncz: Składniki wymieszać ze sobą. Nasączyć obydwa biszkopty.
 
Polewa czekoladowa: W garnuszku podgrzać śmietankę z miodem. Gdy będzie gorąca, ale nie wrząca dodać do niej pokruszoną czekoladę i dokładnie wymieszać, aż się rozpuści. Pozostawić do zgęstnienia. Ja niestety zapomniałam o polewie. Zorientowałam się, dopiero gdy udekorowałam ciasto bitą śmietaną...
 
Pierwszy, nasączony blat biszkoptu wysmarować 1/2 kremu Ferrero Rocher. Przykryć całym kremem śmietankowym. Na to II blat biszkoptu nasączonego i reszta kremu Ferrero Rocher. Wierzch ciasta polać gęstniejącą polewą, wyrównać. Gdy polewa stężeje udekorować ciasto ubitą śmietaną z cukrem pudrem. Ciasto schłodzić kilka godzin w lodówce. Smacznego! 
 

6 komentarzy:

  1. ciasto wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje i polecam wyprobowac! ;-) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Witam :-) Nutella jest tutaj niezbedna. Ewentualnie mozna zastapic ja tanszym kremem czekoladowym. Pozdrawiam!

      Usuń

Printfriendly