4 sierpnia 2016

Budyń jaglany z malinami

 
Ten budyń powalił mnie na kolana! Słysząc „budyń” zazwyczaj wyobrażamy sobie niewielkie opakowanie z aromatycznym proszkiem w środku. Tak... ja również bardzo często sięgam po budyń ze sklepu- jest szybszy i wygodniejszy! Dzisiaj jednak namawiam Was do zrobienia zdrowszej wersji tego deseru. Budyń z kaszy jaglanej ma bardzo charakterystyczny smak, który wręcz uwielbiam. Do tego te maliny na wierzchu...poezja! Z przepisu otrzymacie dwie porcje takie jak na zdjęciach. Polecam!
 
 
Składniki: (na 2 porcje)
 
6 łyżek nieugotowanej kaszy jaglanej
500 ml mleka (2 szkl)
1-2 łyżki cukru waniliowego
1 łyżeczka masła
garść malin
 
Przygotowanie:
 
Kaszę jaglaną zmielić na mączkę (np. w młynku do kawy). Zalać ją mlekiem dodając masełko oraz cukier waniliowy. Całość zagotować, często mieszając. Od zagotowania podgrzewać jeszcze ok. 5 minut, aż budyń zgęstnieje. Jeszcze ciepły przelać do dwóch pucharków. Podawać od razu ze zmiksowanymi na mus malinami. Smacznego!
 

5 komentarzy:

  1. A ja mam pytanie. Czym zmielić kasze, jeśli nie ma sie młynka?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chmm.. pozostaje blender, malakser, maszynka do mięsa. Można również spróbować w możdzieżu :D Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ja kaszę jaglaną na budyń gotuję w całości i jak jest już miękka przekładam do większego naczynia i blenduję na masę budyniową, wychodzi równie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry pomysł :) Wypróbuję kiedyś. Pozdrawiam! :)

      Usuń

Printfriendly