30 października 2016

Ciastka Szczęki na Halloween

 
Ostatni już w tym roku przepis na Halloween. Nie wiem jak u Was, ale u mnie się tego święta nie obchodzi. W sumie nie nazwałabym tego nawet świętem... Bądź co bądź dzisiaj pomysł na wykorzystanie wczorajszych ciastek orzechowych z czekoladą>> halloweenowe szczeki. Wyglądają obrzydliwie, co w tym momencie jest ich atutem :-). Pomysł zaczerpnęłam z tej strony. Mnie niestety nie udało się kupić mini pianek Marshmallows, więc zastąpiłam je galaretkami w cukrze, a słupki migdałów zamieniłam na pokrojone fistaszki. Polecam!
 
 
Składniki: (na ok. 16 sztuk)

Ciastka:
100 g miękkiego masła
1/3 szkl cukru
szczypta soli
1 jajko
1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl mąki pszennej
60 g zmielonych orzechów włoskich
100 g czekolady z kawałkami orzechów, pokrojonej na kawałki

Dodatkowo:
ulubiony krem, np. budyniowy
czerwony barwnik spożywczy
słupki migdałowe lub fistaszki
mini pianki Marshmallows (mnie nie udało się ich znaleźć, więc zastąpiłam je cukierkami galaretkami w cukrze)
 
 
Przygotowanie:

Ciasto: Miękkie masło utrzeć z cukrem i solą do  jasności i puszystości. Dalej miksować, dodać jajko, jogurt, a następnie wsypać suche składniki (mąkę, sodę, proszek do pieczenia, zmielone orzechy i pokrojoną na kawałki czekoladę). Dobrze zmiksować, aż masa będzie owijać się o trzepaczki miksera.

 Z tak przygotowanego ciasta uformować kuleczki (każda o wadze ok. 35 g). Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odległościach od siebie. Każde ciastko porządnie spłaszczyć dłonią. Powinniśmy otrzymać 16 ciastek. 

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 12-15 minut do zarumienienia. Upieczone wyjąć z piekarnika i pozostawić na chwilkę na blaszce do ostygnięcia, następnie przenieś na kratkę i wystudzić.

Ostudzone ciastka przekroić na pół (otrzymamy tym samym 32 połówki). Każdą połówkę wysmarować kremem, który uprzednio zabarwić barwnikiem  spożywczym na czerwono (kilka kropel powinno wystarczyć). Na 16 połówkach ułożyć pionowo mini pianki marshmallows lub tak jak ja- galaretki w cukrze (ciasno obok siebie). Przykryć pozostałymi połówkami ciastek (kremem do środka). W miejsce kłów przykleić słupki migdałowe lub przekrojone fistaszki. Smacznego!
 

4 komentarze:

  1. Faktycznie obrzydliwe! Świetnie Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniej dziwne od "paluszków" halloweenowych, ale i tak miałabym opory :P

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany wyglądają okropnie)))
    niezłe))

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly