11 października 2016

Gryczany budyń z bananami

 
 
Deserek zdecydowanie w moim stylu. Po tym, jak zachwyciłam się budyniem z kaszy jaglanej (klik), postanowiłam zrobić wersję gryczaną. Jest równie smaczna, choć osobiście wolę jaglaną ;). By przygotować gryczany budyń, trzeba najpierw zmielić kaszę na mączkę. Ja to robię w młynku do kawy. Później wystarczy zagotować ją ze wszystkimi składnikami, aż zgęstnieje i już! Pyszny, zdrowy deserek gotowy do spożycia. Bardzo polecam ;).
 
 
Składniki: (na 2 porcje)
 
6 łyżek nieugotowanej kaszy gryczanej
400 ml mleka
2 łyżeczki naturalnego kakao+ odrobina do oprószenia
1/2 tabliczki gorzkiej lub mlecznej czekolady
1-2 łyżki cukru z wanilią
1 banan
 
 
Przygotowanie: 
 
Kaszę gryczaną zmielić na mączkę (np. w młynku do kawy). Zalać ją mlekiem dodając drobno posiekaną czekoladę, kakao oraz cukier z wanilią. Całość zagotować, często mieszając, aż budyń zgęstnieje (ok. 15 minut). Po tym czasie całość zmiksować blenderem do gładkości.
 
Jeszcze ciepły budyń przelać do dwóch pucharków. Podawać na ciepło z pokrojonym w plasterki bananem. Oprószyć gorzkim kakao. Smacznego!
 
  

4 komentarze:

  1. Budyń z kaszy jaglanej jest genialny, bardzo lubię! Natomiast z gryczanej nigdy nie próbowała, nawet nie słyszałam o tym :) musze przetestować. Lubię takie zdrowe desery. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię kaszę gryczaną,moja ulubiona,w deserach sprawdza się super

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly