23 listopada 2016

Rogaliki z 3 składników

 
Rogaliki z 3 składników podbiły internet w błyskawicznym tempie! Czy może być coś prostszego niż przygotowanie kruchych rogalików z zaledwie 3 składników?? Są fantastyczne! Ja nadziałam je powidłami śliwkowymi i obsypałam cukrem pudrem. Musicie je upiec! ;)
 
 
Składniki: (na ok. 30-40 sztuk)

450 g mąki pszennej (ok. 3 szkl)
250 g zimnego masła lub margaryny
1 szkl kwaśniej śmietany 18%
powidła lub marmolada do nadziania rogalików
cukier puder do oprószenia 
 
 
Przygotowanie:

Z masła, mąki i kwaśnej śmietany zagnieść ciasto. Owinąć je w folię spożywczą i umieścić w lodówce na 60 minut lub dłużej. 

Po tym czasie podzielić na kilka części. Każdą część rozwałkować na kształt koła i pociąć w trójkąty. Na każdy trójkącik nałożyć łyżeczkę powideł lub marmolady i zwinąć w rogalik zaczynając od szerszej strony.

Uformowane rogaliki umieścić na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez ok. 20-25 minut. Upieczone wyjąć z piekarnika, a po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem. Smacznego!
 

3 komentarze:

  1. dotąd tylko czytam, musze sobie wreszcie upiec takie rożki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wychodzi na to, że tylko ja jeszcze ich nie robiłam. Upss

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly