14 grudnia 2016

Idealna polewa czekoladowa do ciast

 
Zrobienie polewy nie jest trudne... wystarczy rozpuścić w kąpieli wodnej czekoladę z masłem, przestudzić i rozprowadzić po cieście. No dobrze, ale co w przypadku, gdy nie mamy czekolady? Czy można zrobić czekoladową polewę bez tabliczki czekolady? Oczywiście, że tak! Poniżej sprawdzony, wielokrotnie przeze mnie przetestowany i używany przepis na idealną polewę. Towarzyszy mi od wielu lat! Na co trzeba zwrócić uwagę podczas przygotowania? Najważniejsza jest kolejność dodawania składników: najpierw mleko z cukrem pudrem, następnie masło i dopiero na samym końcu kakao. Kolejność jest niezwykle ważna! Nie raz ją pomyliłam, co kończyło się rozdzieleniem masła od reszty składników, czyli otrzymania zwarzonej polewy. Polewa jest błyszcząca, a po zastygnięciu miękka i dobrze się kroi. Po prostu niezawodna!
 
 
Składniki:
 
3 łyżki mleka
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki naturalnego ciemnego kakao
100 g masła
 
 
Przygotowanie:
 
Mleko i cukier puder umieścić w garnuszku. Podgrzewać do rozpuszczenia się cukru. Następnie dodać pokrojone w kostkę masło, dalej podgrzewać na małym ogniu, aż się rozpuści. Zdjąć garnuszek z ognia i wsypać przesiane kakao. Dobrze wymieszać i zostawić do zgęstnienia. I już! Gęsta, aksamitna polewa idealna do ciast gotowa! :)
 
źródło: klik

6 komentarzy:

  1. Kocham takie polewy. Mogłabym zjeść ją całą łyżką. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, ze faktycznie idealna...:) wszystkie moje przepisy na polewy lecą do kosza ! Twoja jest najlepsza !!!! dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką polewę to ja rozumiem, bez margaryn i żelatyny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszła przepysznie, dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly