11 lutego 2017

Budyń owsiany z granatem

 
Już wiele razy pisałam, że lubię zdrowo :). Wszystkie owsianki, jaglanki, omlety, nasiona chia i typ podobne goszczą u mnie codziennie. Jakiś czas temu zakochałam się w jaglanym budyniu, a teraz przyszła pora na budyń owsiany. Można powiedzieć, że to taka zmielona owsianka ;). Poniższy przepis jest na jedną porcję, taką jak na zdjęciach, idealna dla jednej osoby na śniadanie. Budyń podałam z owocami granatu i tak sobie myślę, że ten fit deserek to świetne rozwiązanie na zbliżające się Walentynki, bo przecież nie każdy może pozwolić sobie na kaloryczne ciacho czy czekoladkę. Gorąco polecam!
 
 
 Składniki: (na 1 porcję)
 
1 szkl mleka
1 łyżka syropu klonowego lub miodu
3 łyżki mąki owsianej*
1 żółtko
1/2 granatu
 
 
Przygotowanie:
 
3/4 szkl mleka zagotować. Resztę zmiksować z mąką owsianą, żółtkiem i syropem klonowym. Mieszankę wlać do gotującego się mleka. Cały czas mieszając gotować jeszcze przez ok. 3 minutki, aż budyń zgęstnieje. Garnuszek zdjąć z ognia, a do budyniu wmieszać owoce granatu. Budyń przełożyć do szklanki lub pucharku. Wierzch posypać jeszcze odrobiną granatu, a co! ;). Podawać na ciepło. Smacznego!
 
*mąkę owsianą można kupić w sklepie lub przygotować samemu. W tym celu najzwyklejsze płatki owsiane wystarczy zmielić na pył, np. w młynku do kawy. Więcej o domowej mące owsianej tutaj.
 

2 komentarze:

  1. No i mnie nie powiem, który raz dzisiaj urzekłaś:)
    Ryżowy, czy jaglany budyń robię nierzadko, a teraz marzę o jutrzejszym śniadaniu, bo najpewniej wtedy zagości u mnie taka owsiana delicja:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly