21 marca 2017

Czekoladowe placuszki z ricotty

 
Ciemne placuszki z serka ricotta i niespodzianką w środku- białą czekoladą. Bardzo efektowne, nie za słodkie. Ja swoje posypałam cukrem pudrem, ale równie dobrze można podać je z owocami, miodem, a dla większych łasuchów polewając płynną czekoladą. Gorąco polecam!

 
Składniki: (na 6 sztuk)

1 duże jajko
2 łyżki cukru
100 g ricotty
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka kakao
60 g mąki pszennej
1 łyżka jogurtu naturalnego
1 łyżeczka oleju rzepakowego do smażenia
50 g białej czekolady


Przygotowanie:

Jajko w całości wbić do miski, roztrzepać. Dodać cukier, ricottę, sodę, kakao, mąkę oraz jogurt naturalny. Zmiksować do gładkości.


Łyżką nabierać porcje ciasta i kłaść na rozgrzaną patelnię z olejem. Gdy na placuszkach pojawią się bąbelki, a od spodu zaczną się rumienić, położyć na górze kostkę lub dwie białej czekolady i od razu zakryć odrobiną ciasta. Po chwili odwrócić placuszki na drugą stronę i smażyć jeszcze przez kilka minutek na najmniejszym ogniu.

Podawać od razu, gdy placuszki są ciepłe, a czekolada w środku płynna. Świetnie smakują z miodem i owocami. Smacznego!

3 komentarze:

  1. To musi być pyszne! Placuszki wyglądają obłędnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te placuszki mnie zwabiły, bo u nas uwielbiamy! Smażę często, mnóstwo, nigdy się nie znudzą :) na takie też mam już ochotę ;) składniki w lodówce! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly