26 lipca 2017

Pudding chia z bananem i masłem orzechowym


Nasiona Chia... znowu one, znowu pyszna i zdrowa propozycja na śniadanie z ich wykorzystaniem. Tym razem połączyłam te magiczne nasionka ze słodkim bananem i masłem orzechowym. Pudding podałam w ciekawy sposób, przyklejając plasterki banana do ścianek niewielkiego słoiczka. Chrupkości nadają tutaj podprażone fistaszki.
Jutro z samego rana wyjeżdżam w góry na 4-dniowe mini wakacje, więc do usłyszenia w poniedziałek! ;). Oby pogoda dopisała, trzeba naładować akumulatory...


Składniki: (na 1 porcję)

1 szkl mleka
1-2 łyżki płynnego miodu
3 łyżki nasion chia
1 mały banan
odrobina soku z cytryny do skropienia plasterków banana
2 łyżeczki masła orzechowego
1 łyżka fistaszków


Przygotowanie:

DZIEŃ WCZEŚNIEJ WIECZOREM
Nasiona chia przesypać do miseczki, zalać mlekiem i bardzo dokładnie wymieszać trzepaczką. Odstawić na bok na 15-20 minut, co jakiś czas mieszając, by nie utworzyły się grudki. Po tym czasie dodać 1-2 łyżki miodu, ponownie wymieszać i wstawić do lodówki na całą noc (lub na minimum 4 godziny).


RANO
Banana obrać ze skórki, pokroić w plasterki i skropić sokiem z cytryny, by plasterki nie ciemniały. Fistaszki posiekać nożem, a następnie podprażyć na suchej patelni. Gdy się zarumienią od razu zdjąć z ognia i przesypać na talerzyk lub do miseczki (pozostawione na patelni mogą się przypalić). Na spód niezbyt dużego słoiczka wyłożyć łyżeczkę masła orzechowego. Do wewnętrznych ścianek słoiczka przykleić skropione sokiem z cytryny plasterki banana. Słoiczek napełnić do samej góry puddingiem chia. Na wierzch deserku ułożyć jeszcze kilka plasterków banana, dać łyżeczkę masła orzechowego oraz posypać ostudzonymi fistaszkami. Zajadać od razu. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. akurat mam ochotę na coś takiego na kolację. Zaraz zabieram się za robienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jadłam dzisiaj na śniadanie. Pycha! i najedzona jestem do tej pory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzisiaj też miałam Chia ;) Tym razem z twarogiem i suszoną żurawiną :)

      Usuń

Printfriendly