9 sierpnia 2017

Cynamonowe fit ciasto z cukinią


Nawet dzisiaj na śniadanko zjadłam jeszcze dwa kawałki :). Kolejna perełka wśród zdrowych przepisów. Aromatyczne ciasto cynamonowe z cukinią! Pamiętacie, jak jakiś czas temu pokazałam Wam na Fb zdjęcia cukinii, które dostałam od Cioci? Trzeba było coś dobrego z nich zrobić! Oprócz ciasta powstało wiele innych przepisów z cukinią, ale o tym wkrótce. Cukinia jest w cieście niewyczuwalna, wyczuwalny jest natomiast głęboki smak cynamonu. Ciacho polałam polewą czekoladową z dwóch składników- miodu i naturalnego ciemnego kakao. Jadłam je z jogurtem naturalnym i domową chałwą. Dopiszę, że miałam do tego ciasta dwa podejścia- pierwsze totalnie nieudane! Wyszedł zakalec, duuży zakalec ;). Po kilku modyfikacjach kilka dni później zrobiłam ciasto ponownie zmniejszając ilość startej cukinii i... i pełen sukces, który możecie zobaczyć teraz na zdjęciach. Polecam!


Składniki: (na tortownicę o średnicy 20 cm)

Ciasto:
150 g startej na tarce i odciśniętej z soku cukinii
3 duże jajka
szczypta soli
60 g płynnego miodu
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka soku z cytryny
100 ml mleka
2 łyżki oleju rzepakowego
100 g mąki pszennej pełnoziarnistej typ 1850
30 g mąki kukurydzianej

Polewa miodowa:
2 łyżeczki płynnego miodu
1 łyżeczka naturalnego kakao

Dodatkowo:
cynamon do oprószenia


Przygotowanie:

Tortownicę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia (tylko dno). U mnie była to silikonowa okrągła forma o średnicy 20 cm, którą wcześniej wysmarowałam olejem i obsypałam mąką kukurydzianą. Piekarnik rozgrzać do 180 st.C.



Ciasto: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej! Nie chcemy zakalca... ;) Wyjmijcie zatem wcześniej z lodówki takie składniki jak jajka, olej, mleko i cukinię (na około 2 godziny przed użyciem). 

Jajka roztrzepać w misce ze szczyptą soli, dodać miód, mleko, olej, sok z cytryny oraz startą i odciśniętą z soku cukinię, dokładnie wymieszać.

W innej misce połączyć ze sobą obydwa rodzaje mąk, cynamon, gałkę muszkatołową, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Suche składniki wsypać do mokrych i krótko wymieszać widelcem lub trzepaczką.



Powstałą masę przełożyć do wcześniej przygotowanej tortownicy lub silikonowej formy. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 30 minut do tzw. suchego patyczka. Wyjąć i pozostawić do wystudzenia.

Polewa miodowa: Płynny miód wymieszać z naturalnym niesłodzonym kakao. Polewę rozsmarować na ostudzonym cieście cukiniowym. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Lubię takie nietypowe ciasta, pycha! :)
    Pozdrawiam Cię i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasta z cukinią nie miałam okazji jeść :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly