22 października 2017

Pomarańczowy pudding chia z białym serkiem


Do tej pory nasiona szałwii hiszpańskiej (chia) zalewałam mlekiem. Na przykład tak jak w tym puddingu. Szukając jednak ciekawej wariacji, kolejnego pysznego sposobu na chia, pomyślałam: "Dlaczego by tak nie zalać tych nasion sokiem?!". Następnego dnia zabrałam się do roboty. Efekt możecie zobaczyć na zdjęciach. Nie ukrywam, pudding chia na soku pomarańczowym jest przepyszny- kwaskowaty, orzeźwiający, całkowicie inny niż ten na mleku. Ma jednak jedną wadę, mianowicie kolor, który nie zachęca ;). Ale dla mnie to nie problem! Połączyłam go z białym naturalnym serkiem i powstał kolejny zdrowy przepis na deser. Polecam!


Składniki: (na 2 porcje)

1 szkl soku pomarańczowego (najlepiej 100% z pomarańczy)
3 kopiaste łyżki nasion chia
2 łyżki miodu
200 g białego serka naturalnego (zmielonego)
1 pomarańcza



Przygotowanie:

Nasiona chia przesypać do miseczki, zalać sokiem pomarańczowym, dodać również łyżkę miodu i wymieszać. Odstawić na bok na 15 minut. W połowie tego czasu ponownie wymieszać, by pozbyć się grudek. Miseczkę przykryć folią spożywczą i schować do lodówki na całą noc (lub na minimum 4 godziny). Najlepiej zalać nasionka wieczorem tak, by rano delektować się pysznym i zdrowym śniadankiem.


Biały serek naturalny wymieszać z łyżką miodu. Pomarańczę obrać ze skórki oraz błonek i pokroić na mniejsze kawałki. Cząstki pomarańczy wmieszać do serka.

Do dwóch szklanek* lub miseczek nakładać naprzemiennie pomarańczowy pudding chia i biały serek. Podawać od razu. Smacznego!

*u mnie jedna wysoka szklanka i mały słoiczek.


2 komentarze:

  1. Bardzo zaintrygował, a raczej zaciekawił mnie ten przepis. Będzie trzeba wypróbować. Jeśli można wiedzieć gdzie można nabyć "Nasiona Chia".
    Z Góry Dziękuję i Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić w sklepach ze zdrową żywnością, większych supermarketach (np. Auchan, Intermarche) lub przez internet :)

      Usuń

Printfriendly